Försäljningsvillkor

Betalningsmetoder

Säkra betalningsmöjligheter för dig som kund hos Primewatch.
För att anpassa våra kunders olika behov erbjuder vi ett flertal olika betalningsmetoder genom vårt samarbete med Klarna. idag erbjuder vi följande betalningsmetoder.

1. Kortbetalning upp till 100,000 SEK

2. Faktura 30 dagar upp till 100,000 SEK

3. Faktura 60 dagar upp till 300,000 SEK

4. Delbetalning upp till 300,000 SEK

5. Swish upp till 150,000 SEK

6. Direkt banköverföring upp till 150,000 SEK

Vi reserverar oss mot ev. felaktiga uppgifter i vårt nätgränssnitt gällande beskrivning, bild, tillgänglighet, priser samt ev. prishöjningar utanför vår kontroll. Om en prishöjning har skett hos leverantör kommer vi kontakta dig innan leverans och fråga hur du önskar göra med din order.

Klarna Faktura

PWS Quality AB erbjuder betalning mot faktura via PWS Quality AB samarbetspartner Klarna AB (”Klarna”), organisationsnummer 556737-0431.
Vid val av faktura som betalningssätt har du som kund möjlighet att betala efter det att de beställda varorna har blivit levererade.

Fakturan ska betalas inom 30 dagar från fakturadatum. Om betalning uteblir tillkommer en påminnelseavgift om 60 kronor och dröjsmålsränta enligt räntelagen (1975:635).

Ordern kommer att levereras i det namn som tillhör angett personnummer. Vid hemleverans kommer folkbokförd adress att användas.
Du får fakturan skickad till dig via angiven mail i samma stund som varorna skickas från vårt lager. Ditt kvitto kommer att ligga i paketet med din vara.

Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas.
Då kommer Kunden att få en kopia på kreditupplysningen per post. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning.

Klarna gör en sedvanlig kreditkontroll vid fakturabetalning. Om Kundens kreditansökan inte godkänns av Klarna AB nekas du som kund kredit och Primewatch ber dig använda ett annat betalsätt.

Klarna behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkontroll och marknadsföring. För mer information om Klarna-faktura kontakta Klarna på telefon 08-120 120 10 eller mail info@klarna.se, klarna.se.

Vid kontakt med Klarna används personnummer och kundnummer. Läs fullständiga köpvillkor från Klarna.

Klarna konto

PWS Quality erbjuder även betalning via Klarnas delbetalningsalternativ ”Klarna konto”.
Vid val av Klarna konto som ett betalningssätt tillkommer en aviseringsavgift på 29 kronor.

Vid val av Klarna konto som betalningssätt uppger du ditt personnummer vid betalning när du kommer till Kassan.
Klarna genomför vid köptillfället en mikroupplysning för att säkerställa Kundens personuppgifter och för att godkänna köpet. Om ditt köp inte godkänns av Klarna ber Primewatch dig använda ett annat betalsätt.

När ditt köp har godkänts skickar PWS Quality varorna i det namn som tillhör angett personnummer. Du kommer inom några dagar efter köptillfället även få hem ett kontoavtal.
Om det är första gången du använder Klarna konto kommer en första faktura att skickas till dig. Den fakturan betalar du i slutet av nästkommande månad. (Ex. handla i januari, betala i slutet av februari.)
Kommande fakturor betalar du istället i slutet av varje månad.

För mer information om Klarna konto, telefon 08-120 120 10, info@klarna.se, klarna.se. Vid kontakt med Klarna används personnummer och kundnummer.

Kortbetalning

Kortbetalningar sker i system som uppfyller krav enligt säkerhetsstandarden PCI-DSS.
För information om din betalning kontakta Klarnas kundtjänst via kontaktuppgifterna på www.klarna.se

Du kan välja att betala hela ordervärdet med betal- eller kreditkort. Vi accepterar för närvarande VISA och Mastercard. Det tillkommer inte någon kortavgift.

Kreditkortsbetalning hanteras av vår betalningspartner Klarna för att garantera snabb och säker betalning.
För ökad säkerhet använder vi 3D-Secure som är en global säkerhetsstandard framtagen av VISA och Mastercard för betalningar över Internet.

Bankgiro

Vid beställning via bankgiro kommer en bekräftelse på att ordern har godkänts och information om bankgiroinsättning att skickas till er per E-post. Inbetalningsinformationen finns i de E-mail som skickas till er registrerade E-post inom 24h från lagd order.

Efter att er inbetalning registrerats skickas en ny bekräftelse på att vi emottagit betalning. Om du önskar betala via bankgirot direkt till oss vänligen kontakta vår kundtjänst.

Ångerrätt – enligt distansavtalslagen

Som kund har du alltid 14 dagars ångerrätt enligt Distansavtalslagen, vi erbjuder dock hela 90 dagars öppet köp. Ångerfristen/öppet köp börjar löpa från den dag du tagit emot varan.
Tänk på att du endast kan ångra köp av oanvända varor, vid retur ska produkten skickas tillbaka på samma sätt som varan levererades.

Läs mer här:  Konsumentverket om ångerrätt

Om du ångrar ditt köp och skickar tillbaka en produkt till oss betalar vi tillbaka ditt köpbelopp senast inom 10 dagar från den dag vi mottagit din vara i retur.

Som kund betalar du själv eventuell returfrakt, och ångrad produkt ska alltid returneras i väsentligen oförändrat skick samt i originalförpackning med tillhörande emballage.

Konsumenten ansvarar för risken vid returfrakt; denna risk innefattar bland annat att produkten skadas eller kommer bort under frakt. Företag har inte rätt att returnera en produkt.

En Returhanteringsavgift på 495 SEK tas ut för samtliga beställningar för att täcka våra fraktkostnader, försäkring av leverans samt emballage kostnader.

Garanti och reklamationsrätt – enligt konsumentköplagen

Vi säljer alla produkter med tillverkarens egna produktgaranti sk officiell världsgaranti samt 3 års reklamationsrätt enligt Konsumentköplagen. Alla garantier gäller i Sverige.

Produktgarantin täcker endast ursprungliga fel, d.v.s. fel som fanns i produkten vid leverans.
Produktgarantin gäller inte fel som uppstår vid eller efter egen förändring av produktens funktion och utseende, såsom ombyggnation, uppgradering eller annan konfigurering av produkten.

Är det fel på en vara du köpt kan du enligt konsumentköplagen bland annat ha rätt att kräva fri reparation, omleverans av en ny felfri vara eller att häva köpet och få pengar tillbaka.

Läs mer här:  Konsumentverket om reklamationer

Din orderbekräftelse eller kvittens gäller som garantibevis. Förvara dokumentet väl eftersom dokumentet krävs om du behöver utnyttja garantirätten.

Observera att det för företag gäller andra regler för garanti- och reklamationsrätt. Företag får vid köp endast den garantirätt som ges från leverantören, där garantitiden kan variera mellan olika leverantörer.

Företag har heller inte någon reklamationsrätt utöver sin garantirätt från leverantören. Om du vill få mer information om vilka regler som gäller för företag kan du kontakta vår kundtjänst.

Kontakta oss gärna för mer information.

Leveransvillkor

När du handlar hos oss ingår alltid moms och fri frakt i det angivna priset. Vi levererar alla produkter och tillbehör kostnadsfritt inom Sverige, i samarbete med speditörer som , DHL & UPS.

Speditörer

Leveranstiden är normalt ca 5-20 arbetsdagar, beroende på om produkten finns på vårt centrallager eller om den beställs på begäran direkt från leverantörens lager.

Vi gör alltid allt vad vi kan för att hålla den uppskattade leveranstiden, för att du ska få din beställning så snart som möjligt. Ibland kan det dock ta lite längre tid än beräknat, om vi till exempel får vänta på leverans från leverantören.

Tänk på att du som kund alltid ska kunna visa legitimation vid utlämningen/leveransen av produkterna.

Leveransbekräftelse & leveransförsäkring

När vi har tagit emot din order får du en orderbekräftelse av oss via e-post i PDF. Du får även ett e-postmeddelande med leveransbekräftelse & spårningsnummer i samband med att produkten/produkterna lämnar vårt lager.

Alla våra försändelser skickas med spårningsnummer samt är 100% försäkrade genom företagets transportförsäkring med Länsförsäkringar.

Om leveransen mot förmodan skulle försvinna eller bli stulen täcker företagets försäkring detta varpå vi kommer göra en kreditering för din order inom 7 arbetsdagar. Samtliga leveranser skickas i boxar/lådor som inte visar varans innehåll.

Transportskador

Om en transportskada skulle uppstå ber vi dig att göra en anmälan om skadan till vår kundtjänst via e-post eller telefon. Vi följer konsumentverkets riktlinjer och anmälan ska göras inom skälig tid efter det att köparen märkt eller borde ha märkt felet. Det är därför viktigt att du avemballerar och inspekterar dina produkter noggrant.

För företag gäller att anmälan om transportskador ska ha inkommit inom sju dagar. För att ärendet ska kunna handläggas på snabbast möjliga sätt ber vi dig att behålla produktens emballage så att detta kan besiktigas. Beroende på skadans omfattning företas omleverans, avhjälpande eller prisavdrag.

Hämta själv på vårt kontor

Du kan även välja att hämta upp och betala för din order på vårt utlämningskontor i centrala Stockholm. Då hämtar du själv klockan vid vårt centrala utlämningskontor i Stockholm och betalar på plats med kort (Mastercard eller Visa) genom Klarnas checkout lösning från vår plattform.

Av säkerhetsskäl kan vi endast lämna ut varor till kunder som på vår sajt har identifierat sig med Mobilt Bank ID (Registrerat dig som kund) samt från sitt egna tillhörande bankkonto har betalat in en handpenning till oss motsvarande 10% av orderbeloppet innan utlämning.

Tidsbokning kommer att förmedlas efter lagd order samt mottagen handpenning.